پایگاه استنادی علوم جهان اسلام

پایگاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی (SID)

سیویلیکا

«گسترش تجارت» از نخستین همایش و جشنواره ملی «کارآفرینی در حوزه کودک» گزارش می‌دهد

کارآفرینان، با استفاده از فناوری و دانش، فرصت‌ها و نیازهای بازار را در هم می‌آمیزند و سپس با توجه به نواقص و واکنش‌ها در بازار، سبب ایجاد یکپارچگی و سازگاری بازار و دانش شده و جای خالی میان آنها را پر می‌کنند.

جامعه جهانی درحال‌حاضر با سرعت زیادی به سمت دانشی شدن پیش می‌رود، جامعه‌ای که در آن منابع فیزیکی و مادی مزیت خود را نسبت به منابع فکری و علمی از دست داده و سرمایه اصلی آن استعداد و خلاقیت اعضای آن جامعه به‌ شمار می‌رود، با این تعریف می‌توان گفت بخش اعظم فرهنگ کارآفرینی درجوامع کنونی متأثر از دانش، خلاقیت در صنعت، نوآوری و... است و در مجامع علمی بسیار به کار برده می‌شود و همه اینها بیان‌کننده این است که فرهنگ کارآفرینی در محیطی امکان‌پذیر است که هنجارهای غالب بر آن محیط، ارزش‌ها و باورهای فرهنگ کار و علم را تقویت کند.

یکی از مسائل مهم در زمینه کارآفرینی، فعالیت در حوزه کودک است که در سراسر دنیا بسیار مورد توجه قرار گرفته و متخصصان و کارشناسان زیادی در این بخش فعال هستند.
 به عقیده روانشناسان و فعالان اجتماعی، کودکان بخش مهم و آینده‌ساز یک کشور به شمار می‌آیند و اسباب و وسایلی که آنها روزانه با آن سر و کار دارند می‌تواند ذهن کودکان را خلاق پرورش دهد. این موضوع آنچنان دارای اهمیت است که بسیاری از کشورها سعی دارند کالاهای مورد نیاز کودکان کشورشان را با توجه به فرهنگ و نیاز جامعه خود طراحی و تولید کنند.

 

علاقمندان جهت مشاهده کامل گزارش می توانند به سایت روزنامه گسترش تجارت به نشانی کوتاه https://goo.gl/9uvXaM مراجعه نمایید.





تاریخ : 1395/12/22